communicatie specialisten van de toekomst.
De digitale ontwikkelingen van de afgelopen jaren bieden ontzettend veel kansen, maar zorgen tegelijkertijd ook voor nieuwe uitdagingen. In een niet zo heel ver verleden vond klantcontact voornamelijk plaats via de telefoon of per post. Een stuk overzichtelijker in vergelijking met de moderne ondernemer die niet alleen rekening moet houden met een hoger volume aan berichten, maar ook met de verschillende kanalen waarmee deze bij de klantenservice terechtkomen. Trengo is een platform dat de interne en externe communicatie van bedrijven samenvoegt en het mogelijk maakt voor medewerkers – van bijvoorbeeld een e-commerce platform – om vanuit een centraal punt via de chat, telefoon of social media klanten te woord te staan. Daarnaast kunnen collega’s onder water met elkaar overleggen terwijl het contact met de klant in stand blijft. Trengo hanteert een productgedreven strategie waarbij de gebruiker centraal staat en dit werpt zijn vruchten af.
de juiste handvaten voor onafhankelijke groei.
Sinds het bedrijf in 2017 werd opgericht is de opschaling altijd zelf gefinancierd. Ondanks eerdere interesse zijn er pas recentelijk externe investeerders aangetrokken om de alsmaar groeiende vraag bij te benen. Het is tegenwoordig uitzonderlijk dat techbedrijven deze scale-up fase bereiken. Het real-time kunnen monitoren van data en het maken van de juiste groei-prognoses die financiële missers voorkomen zijn tijdens dit proces doorslaggevend.
maximale potentie door deskundig advies.
Vaak hebben bedrijven zelf al een start gemaakt met het opzetten van een Power BI omgeving. Tijdens drukke periodes met groeiende stromen aan data kan het gebeuren dat de structuur op een zeker moment niet meer voldoet aan de huidige situatie. De hoeveelheden data en de bijbehorende vraagstukken worden dan steeds groter en complexer. Bij Trengo was dit niet anders. Gelukkig zijn onze Easydash consultants next-level experts op het gebied van DAX en het datamodelleren in Power BI. Daarnaast hebben we een flinke bak aan ervaring en know-how om deze informatie op een juiste manier om te zetten naar gebruiksvriendelijke dashboards.
Voor Trengo bleek een Easydash company dashboard de ideale oplossing: we hebben de bestaande databases opnieuw gekoppeld en visueel vormgegeven om zo de verschillende takken in het bedrijf meer inzicht te geven op de lopende processen. Dat gaat over meer dan alleen de omzet, ook op het gebied van marketing valt er bijvoorbeeld genoeg te monitoren: wat is de conversie vanuit de salesfunnel, welk percentage leads neemt een abonnement af na de trial-periode? Met deze kennis in huis neem je de juiste beslissingen een stuk makkelijker en efficiënter. Misschien nog wel belangrijker: er blijft tijd over om te focussen op het onderscheidend vermogen, innovatie en creativiteit.
Meer weten over deze case? Bel met Rob.